شروع زندگی جدی!

هروقت حضورم در زندگی شخصیم بیشتر میشه حضورم توی وب کمتر میشه تا حدی که به طرز باورنکردنی ای هفته ی گذشته روز شنبه کلا به وب و به نت سرنزدم هرچند بیشترش به خاطر کسالت و مریضیم بود ولی چیزی بود که برای مدتهای زیادی تجربه نشده بود برام! 

حدود 1سال و خرده ای است از دفاع پایان نامه م میگذره و حدود دوسال هست از اخرین ترمی که امتحان رسمی و جدی داشتیم گذشته حدود چندماه است از کارم به صورت رسمی انصراف داده ام! به مدت زیادی است که به صورت فشرده و پشت سرهم کلاس زبان میروم!  

مدتهای مدیدی است که صبح ها ،شبها ،برای روزهای زندگی ام تقریبا به میزان زیادی دست خودم هست با کمترین میزان تعهد و قول و قراردادهای رسمی!  اینطور زندگی کردنی،اولش جذاب ،تا مدتها حسادت برانگیز،شگفت انگیز،راحت ،خوشحال،سرخوش و...طی میشود! اما به مرور زمان میبینی که مدتهای زیادی هست جدی زندگی نکرده ای! جدی زندگی کردن برای کسی که یک عمری درس و امتحان داشته عادت است ،برای کسی که ساعات تفریح و مهمانی اش با تاریخ امتحان ها هماهنگ شده و خیلی هایش به دلیل درس و کلاس تعطیل و کنسل شده و به بعد موکول شده ،اینطور زندگی کردن عجیب است اوایلش هیجان برانگیز ولی به مرور زمان یک حس بد رخوت و رکود میرود لای زندگی ادم ! یک زندگی ای که انگار نیاز دارد به یک زنگ های جدی و مهم و مفید ! یک زندگی ای که حالا زنگ تفریح هایش جایشان را بدهند به زندگی های تنظیم شده و لیست شده و برنامه ریزی و... 

خب به تبع اینطور زندگی سخت تر و پرمسئولیت تر از زندگی اول است ،همانی که تازگی ها شنیده ام و به گمانم خیلی هم خوب توصیف کننده است(زندگی , یلخی) نمیدانم از کجا میاید ولی توصیف کننده ی زندگی این 1سال اخیر من است تا حدودی! 

یک حس بدی دارم یک حس شرمندگی، وقت تلف شدگی ،بی ارزشی،بطالت،هدر دادن، عذاب وجدان ....دارم فکرمیکنم این خود و فراخود به قول فروید ،این سالها با ما چه کرده است چقدر واژه های سطر بالا حداقل برای من ویران کننده اند،آنقدری که فکر میکنم داغ شده م ،خسته و لمس و... 

 خلاصه تصمیم گرفتم از همین امروز ،البته روز اول و دوم و اینها تا حد زیادی برگشتن به زندگی طبیعی کمی دشوار است ولی از امروز تا ان شاا...تا اطلاع ثانوی قصد زندگی جدی و حساب کتاب شده تری دارم! زندگی ای که هروقت اراده کنم قرار نیست بپرم توی نت ،هروقت هوس کردم نمیخواهم بروم بیرون !نمیخواهم نقاشی کنم ! نمیخواهم قرارهای دوستانه بگذرم ! میخواهم کمی جدی تر به برنامه های روزانه و به تیک زدن کنار این برنامه ها و لیست ها فکر کنم ! 

اینطوری که ادم شاید توی این 1سال خیلی جاها رفته باشد خیلی چیزهادیده باشد لذتهایی کشف کرده باشد کتابهایی خوانده باشد تجربه هایی خنده هایی فیلم هایی اهنگ هایی عکس هایی... 

ولی خب ارزش همه ی این خوشی ها زمانی است که همیشگی نباشد! این نباشد که ادم احساس کند روی زندگــــــــی روزانه اش پهن شده است پهـــــــــن! دقیقا به همین عرض و طول!!  

این یعنی کمتر به نت میایم حساب شده تر لینک ها را باز میکنم ! دلبخواهی و مداوم و طولانی پای این شبکه نخواهم بود! کتاب بیشتر خواهم خواند!زندگی بیشتر خواهم کرد زندگی واقعی نه مجازی! تجربه ی شخصی ام بیشتر خواهد شد نه صرفا شنیدن و خواندن و دیدن متون و عکس های دیگران و اهنگ ها...!لیست روزانه خواهم نوشت !اهمال کاری و امروز و فردا کردنم را تا حد امکان کاهش خواهم داد وانجام کارهایی که روزی دیر نشده باشد برای ای کاش گفتنش!برداشتن سنگ های کوچکی که فقط شاید گاهی گهگاهی هموار کنند راههایی را،دور یا نزدیک!...شاید این به منزله ی تعهدی باشد به خودم و... 

برای اولین بار است که حوصله ی خواندن و  ویرایش متن بالا رو ندارم!  

 

آرزوی یک زندگی برازنده و شایسته را برای همه و خودم خواهم داشت ،ان شاا...

نظرات 6 + ارسال نظر
شبنم چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:24 ب.ظ

شاید این یه واقعیت باشه که ما آدما هیچ وقت از شرایط راضی نیستیم وقتی زندگی جدی و برنامه ریزی شدس دلمون تفریح میخواد، خلوت کردن میخواد، کتاب خوندن میخواد، نوشتن میخواد
ولی وقتی زندگی هرلحظه اش دست خودمونه و هر لحظه ایرو خودمون میتونیم انتخاب کنیم که چجوری بگذرونیم دلمون یه زندگی پرفشارو برنامه ریزی شده میخواد!
من که الان جز گروه اولم
کاااااااااااااااااااش میشد 1 ماه فقط 1 ماه هیچ کاری نداشته باشم ذهنم درگیر و مشغول هیچی نباشه و فقط بخونم و بخونم و بخونم
من دلم کتاب مبخواد
دلم زندگی کردن با کتاب این روزامو میخواد
دلم سلوک دولت آبادی رو میخواد

بیا بغلم

زیتون چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:41 ب.ظ http://zatun.blogsky.com

سلام
منتظرنظرت درباره انقلاب دردرمان بیماری ها با تغذیه درمقابل سم هستم

زیتون چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:45 ب.ظ http://zatun.blogsky.com

کلیدهای طلائی موفقیت را بکاربگیر
یعنی صبح به صبح حداقل یک سوره کوتاه ازروی قران بخوان
بعد تسیبحات حضرت زهرا را معکوس ۳۴سبحان الله ۳۳الحمدلله ۳۳الله اکبر
وضوهم داشته باش
سه دقیقه بیشترطول نمیکشه ولی انقدر موفقیت بدست می اوری بدون خستگی که احساس قهرمان المپیک را داری
تجربه کن انشاءالله

ممنونم

اقاقیا پنج‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:10 ق.ظ

سلام
اولا باید قول بدی که وبلاگ منو بخونی ..
دوما می تونی با دوستای دیگه ت بیرون نری اما با من باید بیای ....
سوما دور شدن از وبلاگ و در واقعیت زندگی کردن خیلی حال آدم را بهتر می کند ....

مامی...

آذرنوش جمعه 6 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:03 ب.ظ http://azar-noosh.blogsky.com

این پستو خیلیییی دوست داشتم...یه انرژی خوبی بهم داد..مرررسی ..امیدوارم تو زندگی جدی موفق باشی

مرسی از شما

اردی بهشتی جمعه 6 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:05 ب.ظ http://Tanhaeeeii.blogfa.com

احساسی داری که دقیقا من هم دارم ...
مدتهاست زمان رو از دست میدم
و در دنیای خیالی ِ خودم گیر کردم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد