نهیب

اینروزها زیاد یاد کسانی که نیستن میافتم مثلا ناصر عبدالهی ،خسرو شکیبایی ،ناخوداگاه یاد صداشون میافتم ،یکی نوشته بود اخرین روزها خسرو شکیبایی توی هرفیلمی که بهش پیشنهاد میشد بازی میکرد شاید به این دلیل که میخواست تا جایی که میتونه شرایط رفاهی رو برای خانواده ش بهتر بکنه ...ولی من فکر میکنم اون تا اخرین لحظات نقش ها رو قبول میکرد برای اینکه تا جایی که میتونه توی خاطرات ادم ها بمونه ... 

من همیشه فکر میکنم ادم ها دو دسته اند یا علاقه به کارهایی دارند که دستی است یا علاقه به کارهایی دارند که صدایی است  

بعد ادم فکر میکند به کسی که اولین بار گفته است تنها صداست که میماند ... 

 

ارتباط من با ادم ها شاید دلتنگیم بیشتر برای ادم هایی ست که بیشتر میبینمشون و بیشتر باهاشون در ارتباط هستن به جای اینکه دلم برای کسانی که سالهاست ندیدمشون ،تنگ بشه ... 

  

*میدانید ادم ها بعد از دهه ی 30زندگیشون ،اکثرا یاد زندگی های نکرده شون میکنن تا زندگی ای که کردن ،به قول نویسنده ای ادم ها بیشتر از اینکه ناراحت انجام کارهایی که کردن باشن نگران و ناراحتن به خاطر کارهایی که نکردن ... 

 به خاطر همین خیلی از ادم هایی که توی میانسالی هستن کارشون رو ترک میکنن ،طلاق میگیرن ،یکجورهایی افسار گسیخته عمل میکنند... 

اما برای کسانی که زیر 25 سال هستن یکجورهایی زندگی یک بازی و دوران ابدی هست ،انگار هیچچی نمیتونه ارامش و شادی رو از اونها بگیره و یکجورهایی دورریز زندگیشون زیاده  

 

اینقدرها که ادم جلب این نوشته میشه ،شاید این نوشته ی امیراقایی بهش نهیب نزنه!

 

 

*این آهنگ رو هم دوست دارم (+)

نظرات 5 + ارسال نظر
دانشجو سه‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:32 ب.ظ http://paskoucheha.blogsky.com/

درمورد نوشته معرفی شده اول..
اگر عاقلانه وبا فکر زندگی کنیم هیچ موقع حسرت گذشته رو نمیخوریم.
اما مطلبی که در مورد سنین مختلف گفتین..ممکنه تو هر سنی اون شرایط باشه

سکوت چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:52 ب.ظ http://www.sokoot-.blogfa.com

سلام
من فکر میکنم آدمها توی اکثر لحظات عمرشون درحال حسرت خوردن هستن. منتهی توی دهه 20 و 30 عمرشون جنس حسرت هاشون با دهه های بالاتر فرق میکنه.

اقاقیا چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:57 ب.ظ

سلام ... باید یه فکر جدی کنه واسه این درد ...

تیراژه چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:42 ب.ظ http://tirajehnote.blogfa.com

"میدانید ادم ها بعد از دهه ی 30زندگیشون ،اکثرا یاد زندگی های نکرده شون میکنن تا زندگی ای که کردن ،به قول نویسنده ای ادم ها بیشتر از اینکه ناراحت انجام کارهایی که کردن باشن نگران و ناراحتن به خاطر کارهایی که نکردن ..."

من هنوز به سی نرسیدم ولی دقیقا این حس رو دارم..به شدت..
متنی که از وبلاگ این روزها گذاشته بودی عالی بود..یاد یکی از نوشته های مارکز افتادم..
نوشته ی امیر آقایی هم واقعا درست بود..روزمرگی..امان از این روزمرگی..
متن آقایی فارغ از اینکه "اینجا" را چقدر در چنین روزمرگی ای مقصر بدانیم اما درد بود و متن وبلاگ این روزها درمانش، اگر فعل ها را مثبت کنیم..یعنی بگوییم شاد زندگی کنم..احساساتم را بروز بدهم..بدون ای کاش و ضمایر ماضی..

اینروزها خیلی نگرانت بودم ...

تیراژه چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:04 ب.ظ http://tirajehnote.blogfa.com

فدای محبتت رفیق.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد