امدن رفسنجانی


من از تصور امدن خا-تمی به میدان خوشحال نبودم ولی الان از امدم رفسنج-انی خوشحالم! خوشحال که نه یک جورهایی سرخوشم!

اولا اینکه خا-تمی یک چهره ی خوب یا نسبتا خوبی نزد ما داشت و اگر اینبار میامد ولو اینکه تایید صلاحیت میشد و شما فکر کن میگذاشتند که رای هم بیاورد و درحالتی فرضی رییس جمهور میشد با وضع کنونی ای که داشتیم عملکردی همچون معجزه میبایست داشته باشد تا خدشه ای به تصویر گذشته ی ما از خودش  وارد نشود و درعین حال با توجه به اینکه کمتر جایی هست که س-پاه وارد نشده باشد به همین دلیل امکان تاثیر + خاتمی بسیار کم بود!

ولی رفسن-جانی فرق دارد!

1-مرد میدان است ! اینهمه سال بوده است و شما تصور اینکه حداقل این 4سال چه بر سرش امده را بکنید ! از گرفتن بچه هایش تا منع کردنش از اقامه ی نماز جمعه تا سخنرانی ها و اینها! هرکس به جای او بود قطعا تا به حال جان داده بود!

2-رف-سنجانی یک تصوری در ذهن ما ایجاد کرده که قطعا با -تصوری که از خ-اتمی و کاریزماتیک بودن شخصیت او-داشتیم با تصوری که از رفس-نجانی داریم متفاوت است مسلما اگر مفهوم سرمایه ی اجتماعی را بتوان در برابر خات-می به کار برد برای رفس-نجانی این چنین مفهومی معنا ندارد! در نتیجه هرکاری کند پیش خودمان نمیگوییم ای کاش نیامده بود !  

3-با توجه به اینکه فرزندانش (حالا شما بگو به صورت حتی صوری در زندان هستند ) در نتیجه درک و در عین حال توان بیشتری برای رسیدگی به وضعیت زندانیان سی-اسی خواهد داشت!

یکجورهایی شرایط فان است ! یک تفریح بانمک که هرکس که خانواده ی محترمش قهر کرده کاندیدا شده!

از برادر احمدی نژاد گرفته تا دوستان نزدیکش تا سعید جلیلی و مثلث 3گانه ی ولایتی-حداد-قالیباف و تا عارف و روحانی و رفسن-جانی!

کمتر وقتی شاهد اینهمه به اصطلاح خرتو خری شرایط هستیم! بهتر است به جای ناراحتی از اوضاع کمی این بازی های کودکانه را تماشا کنیم!

پی نوشت: نسبت به کاندیداها از طیف اصول گرا ،با اینکه قالیباف ظاهرا شرایط بهتری دارد ولی باتمام وجود دلم نمیخواهد او برنده ی این میدان باشد به دو دلیل:

1- شهرداری تهران نسبتا نهادی هست که قالیباف خوب اداره ش کرده است  و در صورت خروجش از این نهاد چهره ی تهران به مراتب بدتر از اینی که هست میشود!(ولو اینکه این مسئله را در ظاهر شهر حتی همین روزها که کمی او از این سمت دور شده است میبینیم!)

2-در صورت ریاست جمهوری قالیباف باندهای بسیار متعددی هستند –از جمله شهرداری- که حداقل ادعای  دوستی با او را دارند که  به دنبال رانت هایی خواهند بود؛ که این موضوع قطعا پیامدهای نابه سامان بی شماری خواهد داشت!

این چندخط را بگذارید به حساب حدیث نفس!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد